Am vorbit în episoadele trecute despre cum parcurgem distanța dintre frica inițială și obținerea victoriei. Astăzi vom continua cu alte cinci strategii pentru o bună gestiune a crizelor. Reamintesc pe scurt primele cinci: premize utile, adaptabilitate, odihnă, selecția informațiilor și oameni cu energie pozitivă.
A șasea strategie este să facem un plan de acțiune pentru fiecare idee. Este ușor să avem o idee bună, secretul stă în implementarea ei cu succes. Nu este suficient că am găsit o soluție, ea trebuie pusă și în practică. Nu mâine, nu săptămâna viitoare, ci astăzi și acum. Oricât de dificil ar fi începutul, doar așa putem ajunge la alte rezultate decât cele cu care ne confruntăm în prezent.
10 Strategii – gestiunea crizelor
6). Idee + Plan de acțiune
- Ideile sunt partea ușoară
- Succesul stă în implementare
- Începutul e mereu dificil
- Singura cale spre rezultate mai bune
Chiar dacă unele idei se vor dovedi greșite, disciplina de a nota ideile și de a construi planuri concrete de acțiune pentru fiecare va face diferența. Este un antrenament al minții și al companiei de a transforma idei în realitate.
10 Strategii – gestiunea crizelor
6). Plan concret de acțiune
- Disciplină necesară
– notarea ideilor
– construirea planului - Antrenament pentru
transformarea ideilor în realitate
În timp asta va duce la idei mai bune, implicare mai intensă și o echipă rodată care nu ezită să abordeze noi proiecte.
10 Strategii – gestiunea crizelor
6). Plan concret de acțiune
>> idei mai bune
implicare mai intensă
echipă rodată în implementarea
de noi proiecte
A șaptea strategie este să ne asigurăm că suntem înconjurați de o diversitate de opinie cât mai bogată. Crizele generează schimbări profunde – unele mai vizibile, altele mai puțin. Apar în locuri neașteptate și se manifestă surprinzător. Este util să identificăm rapid modificările care se petrec sub radarul majorității pentru a ne adapta în timp util la noile circumstanțe.
10 Strategii – gestiunea crizelor
7). Diversitatea de opinie
- Crizele generează schimbări
– mai vizibile / mai ascunse
– locuri neașteptate
– menifestări surprinzătoare - Identificare rapidă
>> adaptare la noi circumstanțe
În plus, vom găsi soluții mult mai bune și mai repede cu cât avem la masa discuțiilor puncte de vedere, experiențe profesionale și perspective de viață cât mai diferite. Bineînțeles, trebuie să fim atenți și deschiși la a înțelege opinii diferite. Degeaba ele sunt prezente în proximitatea noastră dacă le respingem automat. Scopul nu este să renunțăm la propriile păreri, ci dimpotrivă, să le îmbogățim cu nuanțe și texturi care să ne conducă la soluții și mai bune. Altfel spus să recunoaștem și să credem că nu știm. Dacă pornim într-un dialog având convingerea că știm soluția temei discutate vom asculta, dar nu vom auzi nicio altă părere diferită. De aici dialogul surzilor.
10 Strategii – gestiunea crizelor
7). Diversitatea de opinie
- Soluții superioare dacă includem:
– puncte de vedere diferite
– experiențe profesionale diferite
– perspective de viață diferite(!) atenție + deschidere față de diferit /nou
evitarea dialogului surzilor
Cumva în continuarea diversității, a opta strategie este mobilitatea. Mergem să vizităm alte zone, țări și chiar continente. Ne întâlnim cu profesioniști din domenii și piețe diferite. Dacă vin schimbări, le explorăm pentru a le înțelege cu adevărat. Ce se întâmplă în alte părți? Cum reacționează ceilalți? Care sunt oportunitățile care apar?
10 Strategii – gestiunea crizelor
8). Mobilitate
- Vizitarea altor zone, țări, continente
- Întâlnirea cu profesioniști din alte domenii/piețe
- Întrebări de explorare:
– Ce se întâmplă în alte părți?
– Cum reacționează ceilalți?
– Ce oportunități apar?
Sigur, putem citi despre ele. Însă vă asigur că nu este același lucru. Deloc. Mai ales după 2 ani de pandemie în care ne-am izolat, avem nevoie de reconectare mai mult ca niciodată. Avem nevoie să ne vedem în persoană și să absorbim informația tridimensional și cu toate simțurile. Înțelegând în profunzime modul în care se adaptează ceilalți, va fi mai ușor să croim drumul de care avem noi nevoie. Apare și aici o condiție. Ce vedem în alte părți, să adaptăm realităților noastre. Nu toate se potrivesc „mănușă” pentru că nu putem ignora culturile și evoluțiile diferite ale celorlalți.
A noua strategie ține de empatie. Atunci când ne confruntăm cu probleme este ușor să ne lăsăm absorbiți de ele. Rezolvarea lor ne consumă energia, așa că nu mai avem rezerve și pentru cei din jur. Desigur, este nevoie de a ne concentra pe soluții. Însă a fi atenți la ce se întâmplă cu cei din jur ne ajută să căpătăm o perspectivă echilibrată asupra propriilor provocări.
10 Strategii – gestiunea crizelor
9). Empatie
- Absorbiți de propriile probleme
- Concentrare pe soluțiile necesareTotuși…
- Atenți la cei din jur
>> perspectivă echilibrată a
propriilor provocări
Să fim atenți la nevoile celor din jur nu este doar o chestiune de moralitate, dar și de pragmatism. În fața unei crize un singur om, oricât de genial, este neputincios. O echipă unită poate depăși orice obstacol. Prin urmare, empatia și implicarea ne ajută să păstrăm în jurul nostru oameni de valoare care performează la nivel înalt atunci când se simt respectați și apreciați. Mai mult, ne ajută să înțelegem mai bine lumea aflată în transformare și să identificăm timpuriu tendințele și oportunitățile. Știu că nu e ușor. Dar merită să credem,să încercăm și să aplicăm.
10 Strategii – gestiunea crizelor
9). Empatie
- Unitatea și forța echipei
- Depășirea obstacolelor
prin implicare + performanță
Și ca o extensie naturală a empatiei, a zecea strategie de gesiune a crizelor este puterea comunității. Unde-s mulți puterea crește. Pe cât de clișeic, pe atât de adevărat. Să construim comunități puternice în jurul problemelor întâmpinate și soluțiilor identificate. Fie că vorbim despre clienți, parteneri sau familie și prieteni – e timpul să strângem rândurile. Să ne unim eforturile în jurul acelor principii și valori care, nu doar ne ajută să ieșim victorioși din crize, dar ne vor ajuta și să ne construim o lume mai bună pentru noi toți. S-ar putea ca genul nostru de cultură moștenită gen „capra vecinului” să ne convingă că drumul necesită obligatoriu o privire spre viitor și nu un viitor cu fața la trecut.
10 Strategii – gestiunea crizelor
10). Puterea comunității
- Strângem rândurile
- Ne unim eforturile
- Principii și valori comune
- Ieșim victorioși din crize
- Construim o lume mai bună
Ne oprim aici pentru astăzi. În ediția viitoare vom discuta despre noile schimbări privind impozitele pe proprietate. Până atunci, ținem legătura pe pagina Adrian Vascu de pe Facebook, Youtube și în aplicația mobilă din Google Play și Apple Store. Vă doresc multă sănătate!
—
Impozitare Clădiri 2022:
- Reevaluarea la 5 ani
- Taxa pe Clădiri
- PJ Clădiri Mixte
- PF Clădiri Mixte – Exemplu Calcul
- PF Clădiri Mixte
—
Noul An:
—
Lider Autentic :
- Colegi Toxici
- Șef Toxic (perspectiva angajatului)
- Șef Toxic (perspectiva leaderului)
- Leader vs. Șef
- Fișa postului (4)
- Fișa postului (3)
- Fișa Postului (2)
- Fișa Postului (1)
- Decizie și Responsabilitate
- Focus pe Oameni (2)
- Focus pe Oameni (1)
- Lider Autentic
- Ego Sănătos
- Piedicile Orgoliului
—
Noul Leadership:
-
- Revoluția Sensului (încheiere sezon 4)
- Renegocierea Angajamentelor
- Angajamentul Real
- Leadershipul Angajamentului
- Angajamentul Integrității
- Conflicte Interne
- Escalidarea Comunicării
- Aliații Puterii
- Recâștigarea Puterii
- Traumele Angajaților
- Paradoxul Puterii
- Costul dezamăgirii oamenilor
- Costul neimplicării oamenilor
- Noul Tip de Leadership
- Noul Tip de Leader
- 2021 Anul Sensului
—
Cultura Organizațională—
Restructurare:
- Planul de Restructurare (2)
- Planul de Restructurare
- Concordatul Preventiv
- Semnele declinului companiilor
- Ciclul de viață al companiilor din România
- Despre restructurarea preventivă
- Primii pași în restructurarea financiară
- Cum funcționează restructurarea financiară
- Peste 2600 de companii pasibile de iminența intrării în insolvență
—
Fuziuni și Achiziții:
- Bune Practici
- Etape Cumpărare
- Perspectiva Cumpărătorului
- Durata Etapelor M&A
- Etape Proces M&A
- Pregătirea afacerii pentru exit
- Decizia exitului din business
- Soluții pentru salvarea companiilor
—
!NOU – AVA mobile app (search „Adrian Vascu”):
- Android App: https://bit.ly/2Jf9rsL
- iOS App: https://apple.co/2pNk27j
—
Pentru întrebări, dezbateri și propuneri de teme – ne întâlnim pe facebook.
Veridice Episodul 5.43 | 14.06.2022
Marți | 19:10 | Digi24 | Sezonul 5
Cu Adrian Vascu, Senior Partner Veridio