Veridice 507: Ce înseamnă misiunea unei companii

În ultima perioadă am tot vorbit despre misiunea companiilor. Astăzi vom discuta despre cum arată conceptul pus în practică. Deși sună a filosofie, este o abordare pragmatică. Se aplică în egală măsură tuturor industriilor, indiferent dimensiunea organizației – de la cele cu mii de angajați la cele cu unul singur.

De multe ori însă definirea misiunii rămâne doar pe hârtie, pentru că trebuie să existe. Astfel, ea nu își atinge scopul de a fi înțeleasă și asumată de către întreaga organizație.

 

 

Să luăm exemplul unui cabinet de oftalmologie. Poate veți spune: „Nu are nevoie de o misiune. Identifică dioptriile, eliberează rețeta pentru lentile, e simplu!” Ei bine, dacă ne uităm mai atent, cabinetul face analiza ochilor, poate vinde și ochelari, dar rolul său este altul.

#Misiunea Companiilor | Cabinet Oftalmo:

  • Eliberează rețete pentru ochelari?
  • Vinde ochelari?(!) Misiunea NU este ceea ce vindem
    ci problema pe care o rezolvăm altora

 

De ce merg oamenii la oftalmolog? În primul rând pentru că așteaptă o soluție împotriva deteriorării vederii, care să le permită să își facă meseria fără dureri de cap, să conducă mașina în siguranță, să se bucure de peisaje minunate, să se conecteze vizual la cei dragi… și lista continuă.

#Misiunea Companiilor | De ce merg oamenii la Oftalmo?

  • Soluții împotriva deteriorării vederii
  • Muncă fără dureri de cap
  • Șofat în siguranță
  • Bucuria peisajelor
  • Privirea celor dragi
  • Conservarea vederii

 

Ok, și care ar putea fi misiunea? Ar putea fi: „Asigurăm oamenilor claritatea vederii pentru a-și îndeplini potențialul întreaga viață” Bun, și ce indicații ne oferă misiunea? În primul rând că nu vindem rețete pentru lentile, ci sănătatea vederii și încrederea dată de aceasta. Putem alege să fim un simplu vânzător autorizat sau un specialist dedicat sănătății oamenilor. Adică un specialist cu o misiune.

#Misiunea Companiilor | Ipoteză de lucru:

  •  Asigurăm oamenilor
    claritatea vederii
    pentru a-și îndeplini potențialul
    întreaga viață> nu vindem rețete pentru ochelari
    >> ci sănătatea vederii

 

Misiunea NU este despre ce vindem, ci despre ce probleme rezolvăm. Un vânzător face analize pentru o rețetă cu care vei cumpăra ceva. Un specialist cu misiune îți asigură sănătatea vederii. Nu doar tratează afecțiuni, ci previne sau întârzie apariția lor. Un specialist află cu ce probleme te confrunți, contextul personal, face analize extinse, identifică soluții, se consultă cu alți specialiști, verifică ultimele descoperiri și tratamente.

#Misiunea Companiilor | Un specialist cu misiune:

  • Previne/întârzie apariția afecțiunilor
  • Află problemele, contextul, temerile
  • Face analize extinse
  • Identifică soluții
  • Se consultă cu alți specialiști
  • Verifică ultimele descoperiri și tratamente

 

Pe baza acestora crează un plan durabil. Apoi îți explică totul și agreați împreună un program. Este o relație continuă, nu o tranzacție punctuală.

#Misiunea Companiilor | Un specialist cu misiune:

  • Crează un plan durabil
  • Explică totul clar
  • Agreați un program>> o relație continuă
    NU o tranzacție punctuală

 

Cum ar putea arăta asta în practică? Specialistul începe cu documentarea detaliilor despre istoricul familiei, poate senzația de ochi iritați sau obosiți, investighează dioptriile, tensiune intraoculară, posibile afecțiuni degenerative… și lista continuă.

#Misiunea Companiilor

1. Identificarea problemelor medicale:

  • Istoricul familiei
  • Senzații neplăcute (iritație/oboseală/alergii)
  • Evoluție dioptrii
  • Tensiune intraoculară
  • Afecțiuni degenerative
  • și lista continuă…

 

Apoi trece la înțelegerea nevoilor. Cu ce probleme se confruntă?Care sunt temerile sale? Este confortabil cu a purta ochelari sau preferă alte soluții? Ce opțiuni are? Care sunt așteptările realiste pentru fiecare? Care sunt Implicațiile pe termen lung? Ce riscuri sunt? Care este soluția care i se potrivește mai bine în funcție de stilul de viață, profesie și preferința personală?

#Misiunea Companiilor

2. Înțelegerea nevoilor pacientului:

  • Probleme și temeri
  • Preferințe soluții
  • Ce i se potrivește/nu
  • Așteptări realiste
  • Implicații și riscuri
  • Cele mai potrivite soluții

 

Abia după aceea specialistul poate crea un plan de remediere personalizat. Știe care sunt problemele medicale, știe care sunt temerile și preferințele pacientului. Este momentul să croiască o combinație de soluții pe măsura acestora. Ele nu se limitează la dioptrii sau tratamente medicale punctuale. Ci la strategia de durată care rezolvă problemele imediate, previne sau întârzie apariția de noi afecțiuni și conservă buna funcționare a vederii pentru viață.

#Misiunea Companiilor

3. Crearea planului personalizat:

  • Nu doar soluții punctuale
  • Ci și o strategie de durată
    – rezolvă probleme immediate
    – previne/întârzie noi probleme
    – conservarea bunei funcționări a vederii pe viață

 

Să revizităm misiunea ipotetică de la care am plecat: „Asigurăm oamenilor claritatea vederii pentru a-și îndeplini potențialul întreaga viață.” Poate sună a filosofie ieftină, însă asta doar pentru că majoritatea companiilor declară public misiuni bombastice care nu se regăsesc în niciun fel în practica de zi cu zi sau în cultura organizației.

#Misiunea Companiilor | Indicii practică:

  • Asigurăm oamenilor = suntem specialistul, avem toate cunoștințele/aparatura, știm ce trebuie făcut (bune practici, cele mai noi descoperiri), știm ce trebuie investigat, știm cele mai bune tratamente/intervenții.
  • Claritatea vederii = analizăm toate elementele implicate în conservarea / corectarea funcțiilor optime ale vederii.
  • Pentru a-și îndeplini potențialul = oamenii pot avea încrederea că se pot baza pe toate funcțiile vederii, că nu le vor pierde, iar dacă apar probleme – ele sunt identificate din timp și remediate.
  • Întreaga viață = o abordarea integrată a vederii având în vederea sănătatea vederii pentru întreaga viață.

 

Dacă luăm în serios misiunea, aceasta schimbă fundamental structura serviciilor și produselor pe care le vindem. Ne oferă o hartă clară în deciziile curente. Ne motivează la implicare, dedicare și excelență. Ne aduce împlinirea sufletească de a face ceva important și valoros pentru comunitatea din care facem parte. Ne aduce recomandări continue și profitabilitate.

#Misiunea Companiilor | Cum ne schimbă misiunea:

  • Altfel de produse/servicii
  • Hartă decizii curente
  • Motivează implicare, dedicare, excelență
  • Împlinire sufletească
  • Recomandări & profitabilitate

 

Iar o misiune nu expiră odată cu timpurile, tendințele sau tehnologiile momentului. Pentru că nu este despre ceea ce vinzi, ci despre ce problemă rezolvi altor oameni. (carton 10) Ce merită efortul? Ce ne trezește dimineața plini de energie? Ce impact vrem să avem în lume? Ce am vrea să povestim altora că am făcut în viața asta? Să ne asigurăm că răspunsurile noastre sunt oneste, iar angajamentul nostru față de ele va rămâne mereu la fel de puternic.

#Misiunea Companiilor | Cum ne alegem misiunea:

  • Ce merită efortul?
  • Ce ne dă energie?
  • Ce impact vrem să avem?
  • Care ne-ar plăcea să fie povestea vieții?

 

Ne oprim aici pentru astăzi. În ediția viitoare revenim cu noi teme veridice. Până atunci, ținem legătura pe pagina noastră de Facebook, pe canalul de Youtube și în aplicația mobilă „Adrian Vascu” din Google Play și Apple Store. Vă doresc multă sănătate!

Lider Autentic :

Noul Leadership:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

%d blogeri au apreciat: