Din activitatea Comisiei de Etică și Disciplină (CED)

Articol publicat în Revista Valoarea nr. 05 – pagina 34, autor Rodica Hășmășan
Procedura disciplinară în speţă, prezentată în acest număr al revistei, a fost declanşată în urma sesizării formulate de către o persoană juridică, în calitate de acţionar minoritar al unei societăţi comerciale, pentru care a fost întocmit Raportul de evaluare transmis analizei. Raportul de evaluare a fost întocmit de către un evaluator membru ANEVAR şi de către un expert tehnic, scopul raportului de evaluare fiind evaluarea pentru raportare financiară.

Din activitatea Comisiei de Etică și Disciplină (CED) – („Doi în Unu”)

Articol publicat în Revista Valoarea nr. 04 – pagina 30, autor Rodica Hășmășan
În acest număr ne-am propus să vă prezentăm două cazuri din cadrul activității comisiei, unul dintre acestea reprezentând practic o extindere prin autosesizarea președintelui.

Din activitatea Comisiei de Etică și Disciplină (CED)

Articol publicat în Revista Valoarea nr. 03 – pagina 32, autor Rodica Hășmășan
Procedura disciplinară în speța prezentată în acest număr a fost declanșată în urma sesizării formulate de către Serviciul de Investigare a Fraudelor din cadrul unui Inspectorat de Poliție Județean.Fapta ce a constituit obiectul sesizării se referă la evaluarea unor bunuri mobile, respectiv Raport de Evaluare (RE) al unui număr de 24 de autovehicule și semiremorci întocmit de către un evaluator autorizat având specializarea „Evaluări de întreprinderi, fond de comerț și alte active necorporale” (EI) („Evaluatorul”). Mijloacele de transport evaluate de către Evaluator aparțineau unei societăți comerciale al cărei administrator era cercetat într-un dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de evaziune fiscală.

Din activitatea Comisiei de Etică și Disciplină (CED)

Articol publicat în Revista Valoarea nr. 02 – pagina 20, autor Rodica Hășmășan
Scopul Comisiei de Etică și Disciplină nu este de a aplica sancțiuni evaluatorilor, ci de a ajuta Asociația, respectiv membrii acesteia de a fi mai buni în ceea ce fac și de a menține un standard ridicat al profesiei. Orice evaluator trebuie să fie conștient că activitatea de evaluare este analizată cel puțin în „prima instanță“ prin prisma Raportului de evaluare transmis clientului. Prin urmare, raportul trebuie să ofere suficiente informații utilizatorului, astfel încât acesta să poată înțelege raționamentul, metodele de evaluare și analizele care au stat la baza estimării rezultatului evaluării. În acest sens, ne-am propus să vă prezentăm în fiecare număr din revistă câte o speță care a ajuns la CED pentru a conștientiza fiecare evaluator că orice aspect inclus în rapoartele de evaluare fără a fi argumentat sau „rămas din neatenție“ poate să aibă efecte nedorite asupra noastră ca evaluatori.